Sveiki pusryčiaiŽadintuvą vakare nustatome atsižvelgdami į darbo pradžios laiką. Tačiau, iš gailesčio sau, suktelime jį 15 min. vėliau, manydami, kad vis tiek kaip nors suspėsime, juk ne pirmas kartas…

Ryte, nuskambėjus žadintuvui, dar 5 minutes leidžiame sau pagulėti, o tada jau pirmyn. Iki išvykstant į darbą reikia nuveikti ne tiek ir mažai, todėl puolame šen ir ten. Jau turbūt turite galvoje mintį – kam tikrai pritrūks laiko? Taip, jo pritrūks ramiai, lėtai, mėgaujantis visaverčiu maistu, papusryčiauti.

Neabejoju, kad skaitėte, jog pusryčiai – svarbiausias dienos valgis, nuo pusryčių priklauso darbo dienos efektyvumas ir t. t.

Ar užduodate sau klausimą, kodėl dažnai atsibundame prieš suskambant žadintuvui. Kas organizme įvyksta, kad atsibundame. Atsakymas – mus pažadina smarkiai padidėjęs streso hormono (kortizolio) kiekis. Padidėjęs ir vis nemažėjantis streso hormono lygis ilgainiui sukelia išsiblaškymą, dirglumą, nervingumą, didina apetitą.

Angliavandeniai, kuriuos grūdų, košių, vaisių pavidalu rekomenduojama valgyti rytais, padeda sureguliuoti streso hormono lygį, t. y. jį sumažinti. Dėl ryte suaktyvėjusios medžiagų apykaitos angliavandeniai yra reikalinga energinė medžiaga ne tik raumenims, bet ir centrinei nervų sistemai, kitoms organizmo funkcijoms.

Suvalgę pusryčius jausimės ramesni, geriau seksis planuoti darbus, strateguoti veiklą, priimti teisingus sprendimus. Pusryčiai kompensuos per naktį sumažėjusį gliukozės kiekį kraujyje. Angliavandeniai suteiks mums „greitos“ energijos, kuri reikalinga produktyviai darbo dienai pradėti.

Riebalai, gaunami per pusryčius, suteiks mums energijos ir sotumo jausmą ilgesnį laiką, o baltymai, kurių gausu kiaušiniuose, pieno produktuose ar mėsoje, padės mūsų audiniams atsinaujinti.

Jau 2003 metais autoritetingi tyrėjai pasaulyje pripažintuose žurnaluose Journal American College of Nutrition ir American Journal of Epidimiology skelbė, kad valgantiems pusryčius daug geriau sekasi išlaikyti norimą kūno masę.

Anot mokslininkų (L. Ivy, 2014), siekdami išvengti antsvorio iki 60 procentų dienos kilokalorijų turime suvartoti pirmoje dienos pusėje…

Dar 1995 m. tyrimų duomenimis, yra ryšys tarp pusryčių ir dėmesio koncentracijos bei protinės veikos efektyvumo.

Eime pusryčiauti.

Žymos: